سقفی برای کودکانه‌های محمدحسین

سقفی برای کودکانه‌های محمدحسین

محمدحسین مرد روزهای تابستان است، کلاس هفتم درس می‌خواند و دو خواهر بزرگ‌تر از خود دارد که سروسامان گرفتند و خانواده تشکیل دادند.

پدر محمدحسین به دلیل ابتلاء به عارضه قلبی دیگر توان جسمانی کافی برای کار کردن و اداره خانواده را ندارد و به همین دلیل مادرش مجبور است بار پدر را بر دوش نحیف خود کشیده و برای تأمین هزینه‌ها در خانه لحاف و تشک بدوزد تا چرخ زندگی را بچرخاند.

محمدحسین بااینکه علاقه زیادی به ادامه تحصیل دارد و دوست دارد در زمین‌های ورزشی فوتبال بازی کند و بازیکن حرفه‌ای در عرصه ورزش شود اما به دلیل نبود توان اقتصادی پدر دستش از رسیدن به آرزوهای کوچکش کوتاه است.

محمدحسین به همراه خانواده در خانه اجاره‌ای در حاشیه شهر زندگی می‌کند، خانه‌ای که وضعیت مناسبی برای سکونت ندارد و رطوبت از درودیوارش بالا رفته است.

رطوبت زیاد موجود در خانه سلامت خانواده را تهدید می‌کند و مادر محمدحسین علیرغم اینکه از بیماری‌های فشارخون و اسپاسم رگ‌های دست به دلیل کار زیاد رنج می‌برد، اما هنوز معتقد است که باید برای همسر و فرزندانش سرپا باشد و با انجام سفارش‌ها مردم برای دوخت لحاف و تشک محمدحسین را به تحقق آرزوهایش نزدیک‌تر کند.

شرایط نامناسب محل سکونت محمدحسین خیرین موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه(مکنا) را بر آن داشت تا با تأمین هزینه‌های اجاره منزل با شرایط مناسب، باری از دوش این خانواده دردمند بردارند.

یکی از خیرین و حامیان همیشگی موسسه (مکنا) با مشاهده شرایط فعلی خانواده محمدحسین آستین‌های همت را بالا زد تا به‌رسم مهربانی و انسانیت با کمک مالی به این خانواده، سقف بهتری برای آن‌ها فراهم کند.

موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه (مکنا) با شناسایی کودکان بیمار و مستعد تحصیل و معرفی آنها به حامیان و خیرینی که علاقه‌مند به حمایت از کودکان هستند، سعی دارد شرایط بهتری برای ادامه زندگی کودکان این سرزمین فراهم کند.

تأمین هزینه‌‌های اسکان خانواده محمدحسین در خانه‌ای با شرایط بهتر فیزیکی در منطقه‌ای مناسب توسط خیر ارومیه‌ای که علاقه‌ای به ذکر نامش ندارد، تنها گوشه کوچکی از همراهی حامیان و خیرین (مکنا) برای حمایت از کودکان موسسه است که تفسیر و بیان این‌همه مهربانی و نوع‌دوستی بی‌شک در قالب کلمات نمی‌گنجد و زبان نیز در وصف قدردانی ناتوان است.

 

اشتراك گذاری نوشته