اجرای طرح ابتکاری خانه آرزوها در ارومیه

اجرای طرح ابتکاری خانه آرزوها در ارومیه

رویا چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: یکی از اقدامات ابتکاری این سازمان مردم‌نهاد اجرای طرح «خانه آرزوها» با همراهی جوانان است تا از این راه نشاط و امید را بین نونهالان جاری و ساری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در قالب این برنامه ابتکاری به دنبال جلب حمایت‌های هرچه‌ بیشتر مردم خیر و نوع‌دوست استان هستیم، بیان داشت: از این رهگذر به خواسته‌ها، نیازها و مشکلات کودکان پاسخ مناسب داده می‌شود.

مدیر موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه با اشاره به اینکه ماهیانه یک جلسه با حضور شهروندان به ویژه بانوان نیکوکار برای قرائت نامه‌ها و آرزوهای کودکان تشکیل می‌شود، بیان داشت: این سری از برنامه‌ها به طور قطع نتایج و برکاتی به دنبال داشته است.

چگینی با اظهار به اینکه حمایت از کودکان بی‌بضاعت بیمار، کودکان کم‌برخوردار اما علاقه‌مند به تحصیل اهداف اساسنامه‌ای این مجموعه به شمار می‌‌رود، خاطرنشان کرد: این مجموعه ضمن کسب مجوز از مراجع معظم تقلید، نسبت به جمع‌آوری وجوهات شرعی مردم مجاز است.

وی اعتماد خیران، مسئولان و خانواده‌های زیرپوشش را بزرگترین سرمایه فعالان این مجموعه دانست و بیان داشت: در سایه مشارکت‌های جمعی و همراهی نهادهای مختلف می‌توان اقدامات خطیری انجام داد.

مدیر این تشکل مردم‌ نهاد با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلف تفریحی، ورزشی، آموزشی، کنسرت موسیقی، مسافرت و … برای کودکان زیرپوشش برگزار می‌شود، بیان داشت: کلاس‌های مختلف اعم از تیراندازی با کمان، بسکتبال، آمادگی کنکور و غیره برای افراد زیرپوشش تدارک دیده‌ایم.

مدیر موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه با اشاره به اینکه معیار این مجموعه برای زیرپوشش گرفتن کودکان معدل پایان ترم، بضاعت اندک و فقدان پدر خانواده است، بیان داشت: دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به تحصیل همچنین کودکان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج در اولویت قرار دارند.

وی با اظهار به اینکه حمایت یک مجموعه مبتنی بر کمک‌های مردمی از کودکان موجب بالا رفتن اعتماد به نفس آنها می‌شود، اظهار داشت: موفقیت‌های تحصیلی و حمایت‌های عاطفی به یک نقطه عطف در زندگی هر انسان تبدیل می‌شود.

اشتراك گذاری نوشته